reklam

Manşet

Üniversite Tercih Bölümleri Ygs3

Yazar Subcomandante 13 Temmuz 2017 Perşembe 0 yorum
Adalet Bölümü Tanıtımı:
Adalet programının amacı hakim ve savcılara yardımcı elemanlar yetiştirmektir. Mezunlar, mahkemelerin yazı işleri müdürlüğü veya yardımcılığı; icra memurluğu veya yardımcılığı görevlerine atanmaktadırlar. Ayrıca infaz kurumlarında müdürlüğe kadar yükselebilen görevlere getirilebilirler. Yüksekokul mezunları resmi veya özel bankalarda, çeşitli kamu ve iktisadi kuruluşlarında, özel iktisadi işletmelerde oldukça kolay iş bulabilmektedirler.
Programın Amacı: Adalet programının amacı, hakim ve savcılara yardımcı elemanlar yetiştirmektir.
Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Adalet yüksekokullarında öğrencilere adalet hizmetlerinin gerektirdiği nitelikler göz önünde bulundurularak teorik ve uygulamaya yönelik bilgiler verilir. Yüksekokulda kamu hukuku ve özel hukuk bilgisi, hukuk bilgisi, hukuk usulü bilgisi, ceza ve ceza usulü bilgisi, icra-iflas bilgisi, avukatlık ve noterlik mevzuatı, mali mevzuat, hukuk dili, adli tıp, infaz bilgisi, kalem mevzuatı gibi hukuk bilgilerinin yanı sıra, daktilografi, Türkçe, yabancı dil, muhasebe,işletme yönetimi, arşiv ve dosyalama teknikleri gibi teorik ve uygulamalı dersler okutulmaktadır.
Gereken Nitelikler: Sosyal Bilgiler Adalet Yüksekokulunda okumak isteyen bir öğrencinin hukuk alanına ilgi duyan, Türkçe, derslerinde başarılı, titiz, dikkatli ve sorumluluk duygularına sahip bir kimse olması bu alandaki başarısını artıracaktır.
Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Adalet programını bitirenlere “Adalet Meslek Elemanı” ünvanı verilir. Adalet meslek elemanı mahkemelerde, icra dairelerinde, infaz kurumlarında, vatandaşların başvurularının mahkemelere iletilmesi ve yargıçların aldıkları kararın uygulanması gibi konularda gerekli işlemleri yürütürler.
Çalışma Alanları: Adalet yüksekokulu mezunları mahkemelerin yazı işleri müdürlüğü veya yardımcılığı; icra memurluğu veya yardımcılığı görevlerine atanmaktadırlar. Ayrıca infaz kurumlarında müdürlüğe kadar yükselebilen görevlere getirilebilirler. Yüksekokul mezunları resmi veya özel bankalarda, çeşitli kamu ve iktisadi kuruluşlarında, özel iktisadi işletmelerde oldukça kolay iş bulabilmektedirler.



Basın ve Yayın Bölümü Nedir Mesleği Hakkında Bilgi

Yazılı basında, haberin kaynağından basım ve yayın aşamasına kadar  olan işlemlere ilişkin  temel bilgi ve becerileri kazanmış nitelikli eleman yetiştirmek ve bu alanda araştırma yapmak amacıyla eğitim veren bir bölümdür. Çalışma Alanları : Basın ve Yayın programını bitirenler çeşitli basın ve yayın kuruluşlarının merkez ve haber bürolarında “Muhabir” olarak görev alırlar.Mezunlar, matbaacılık, basın işletmeciliği, basında pazarlama, Radyo-TV haber programcılığı ve yayımcılığı gibi konularda çalışmalar yaparlar. Üniversitede akademik kariyer yanında Radyo-TV, Haber Programcılığı ve Yayımcılığı gibi konularda medyada çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait işyeri de açabilirler. Kazanç durumu, çalışma  koşulları ve deneyimle doğru orantılıdır. Mesleğin Gelecek 10 Yıldaki Durumu : Kitle iletişim araçlarının gelişmesi bu mesleğe olan ilgiyi arttırmaktadır. Mesleğin Gerektirdiği Özellikler Çevresinde olup bitenlere ilgili ve dikkatli olması Başkalarıyla  iyi iletişim kurabilmesi ve girişken olması Düşüncelerini söz ve yazı ile başkalarına aktarabilmesi Okumaya ve incelemeye meraklı olmaları Olayları doğru değerlendirebiliyor olması gerekir.




Büro Yönetimi Alanı (Hukuk Sekreterliği)

BÜRO YÖNETİMİ ALANI

HUKUK SEKRETERLİĞİ DALI 

TANIM: İcra takibi ve yazışma, dosyalama ve arşivleme, ikram ve protokol, toplantı ve seyahat organizasyonu yapan, iletişimi kuran, evrak kıymetli evrak ve büro dava işlemlerini kendi başına ve belirli bir süre içerisinde yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir. 



MESLEĞİN MEVCUT DURUMU ve GELECEĞİ 

Hukuk sekreteri, günümüzde gelişme gösteren anlayışa göre gerek temel sekreterlik görevlerini ve becerilerini gerçekleştirmekte gerekse basit hukuki işlemleri ve bunların ayrıntılarını yerine getirmektedir. Bu anlamda hukuk sekreteri alanında gerekli çalışmaları yaparak hukuk büroları, barolar, adliyeler, icra müdürlükleri için önemli ve zorunlu bir unsur haline gelmiştir. 



MESLEKLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER 

4857 Sayılı İş Kanunu 

5362 Sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu 

3308 Sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitim Kanunu 



İŞBİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞTIĞI MESLEKLER 

Avukat, savcı, hukuk müşaviri, büro çalışanları, özel sektör hukuk çalışanları, sekreterler, mali müşavir, baro çalışanları, mübaşirler, katip, icra memuru, noter memuru, muhasebeciler, banka memuru, stajyer avukat, resmi daire hukuk çalışanları, mahalli idare çalışanları. 



MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER 

Hukuk sekreteri olmak isteyenlerin; ayrıntılara dikkat edebilme yeteneğine, güçlü görsel ve işitsel belleğe sahip, sır saklayabilen, sorumluluk sahibi, düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen, nazik, güler yüzlü, problemler karşısında çabuk ve doğru karar verebilen, soğukkanlı, hukuki terminoloji bilgisine sahip, yardımsever ve sabırlı, sezgi becerisi yüksek ve yaratıcı kimseler olmaları gerekir. 



EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI 

Hukuk sekreteri ünvanını alabilmek için; adalet meslek , ticaret meslek, anadolu meslek, sekreterlik meslek ve kız meslek liselerinin Hukuk Sekreterliği bölümünde eğitim görmek gerekmektedir. Eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim teorik ve pratik olarak verilmektedir. Eğitimde genel olarak okutulan dersler; genel kültür dersleri ile meslek dersleridir. Eğitimini tamamlayanlara meslek lisesi diploması verilmektedir. Hukuk Sekreterliği bölümünden mezun olanlar istedikleri takdirde, Büro yönetimi ve Hukuk Sekreteri sekreterlik, adalet meslek yüksekokulu önlisans programlarına sınavsız geçiş için başvurabilirler.Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler. 



ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI 

Yönetici sekreteri büroda görev yapar. Büronun ergonomik şartlara uygun olması gerekir. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Ancak, birlikte çalıştığı kişinin iş yoğunluğuna bağlı olarak hafta sonu veya akşam geç saatlere kadar çalışma söz konusu olabilir. Yazışma, dosyalama, evrak işlemlerini yürütür.Seyahat ve toplantı organizasyonlarını yaparken diğer yandan da yönetici ve çalışanlarla iletişimi sağlayarak büro içi etkinliklerde bulunur. Ayrıca ziyaretçilerin karşılanmasını ve ağırlanmasını sağlar. 



ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA İMKÂNLARI 

Önemi ve etkinliği giderek artan bir meslek olduğundan iş bulma olanağı oldukça geniştir. Hukuk sektörünün kamu ve özel kurumlarında hukuk sekreterlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Meslek elemanları hukuk büroları, barolar, adliyeler, icra müdürlüklerinde çalışma imkanına sahiptirler. 

MESLEĞİN ULUSLARARASI SINIFLAMALARI 



Uluslararası Meslek Standartları Sınıflaması ( ISCO 88) : 3432 

Uluslararası Eğitim Standartları Sınıflaması ( ISCET) : 346



Kültürel Miras ve Turizm




Programın Amaçları


Kültürel Miras ve Turizm Önlisans Programının amacı, Türkiye'nin arkeolojik varlıklarının, kültürel miras ve sanat birikiminin özenle korunması, bu varlıkların ulusal ve uluslararası turizme açılarak turizm açısından çekim alanına dönüştürülmesi ve bu yolla sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan sürdürülebilir bir kalkınmanın sağlanmasına yönelik çalışmalara katkıda bulunacak, turizm sektöründe fark yaratabilecek elemanlar yetiştirmektir.
Günümüzde turizm sektöründeki gelişmeler bu alanı popüler hale getirmiştir. Bununla birlikte bu alanda faaliyet göstermesine karşın akademik eğitim almamış çok sayıda çalışan bulunmaktadır. Bu kişilerin uzaktan öğretim yoluyla bilgi gereksinimlerinin giderilmesi ve Kültürel Miras ve Turizm konusuna ilgi duyanlara eğitim olanağın sağlanması amaç edinilmiştir.






TIBBİ DOKÜMANTASYONCU VE SEKRETER



TIBBİ DOKÜMANTASYONCU VE SEKRETER

02.03.2011
TANIM
Tıp ve sağlık teknolojisinin çeşitli dallarında yapılan bilimsel araştırmalarda elde edilen bulguların derlenmesi, düzene konması ve araştırıcıların hizmetine sunulması konularında çalışan kişidir.

GÖREVLER
Çalıştığı hastanelerde yatak ve tedavi olanakları, giriş yapan hastaların çeşitli birimlere dağılımı, yapılan tedavinin türü, süresi, şifa ile taburcu olan veya ölenlerin vb. sayılarını toplar, düzenler ve ilgililerin hizmetine sunar,
Çalıştığı hastane veya sağlık kuruluşunun verimlilik, yatak kapasitesi, doğum hızı, ölüm oranı vb. konulardaki periyodik istatistik cetvellerini derler ve araştırıcıların hizmetine sunulması için düzene koyar,
Tıp alanında yapılan bilimsel araştırmalarda elde edilen bulguları derler, düzene koyar,
Hastanelerde hasta kaydı ve taburcu işlemlerini yapar, ilgili bölüm veya doktorlara gönderir,
Tıbbi raporları yazar,
Hastane arşivini baştan kurup düzenleyebilir.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Tıbbi dokümantasyoncu ve sekreter olmak isteyenlerin;
El ve parmakları, görme ve işitme organları sağlam,
Ayrıntıyı algılayabilen,
Dikkatli, düzenli
Kurallara uyan, sorumluluk sahibi,
Kapalı ortamlarda oturarak çalışmaktan hoşlanan,
Sabırlı ve insanlarla rahat iletişim kurabilen kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Tıbbi dokümantasyoncu ve sekreter hastanelerde hasta dosyaları arşivinde, polikliniklerde, servis sekreterliklerinde ve bürolarda görev yaparlar. Hastane personeli ve hastalarla yakın ilişki içerisindedirler. Çalışma ortamı kalabalık ama temiz ve gürültüsüzdür. Hasta yatırma veya taburcu etme işlemleri ile ilgili birimlerde çalışan sekreterler isteklerini ifade edemeyen veya isteklerinin hemen yapılmasını isteyen hasta sahipleri veya yakınlarına durumu açıklamakta zorluklarla karşılaşabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi üniversitelerin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarının “Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik” bölümü ve Sağlık Meslek Liselerinin “Tıbbi Sekreterlik” bölümlerinde verilmektedir.
Meslek liselerinin; Tıbbi Sekreterlik, Tıp Sekreterliği, Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar “Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik” ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Ortaöğretim Başarı Puanları, okul türleri, Mesleki ve Teknik Eğitim Bölge’leri (METEB) ve mezuniyet yılları dikkate alınarak kontenjan dahilinde yerleştirilebilirler. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara isteklerine ve YGS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YGS) girmeleri ve yeterli “YGS-3” puanı almaları gerekir.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarının Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programı liseden sonra 2 yıl, Sağlık Meslek Lisesi Tıbbi Sekreterlik bölümü ise ilköğretimden sonra 4 yıldır.
Tıbbi Dökümantasyon ve Sekreterlik programının;
1. yılında: on parmak klavye kullanımı, temel anatomi, tıbbi terminoloji, bilgisayar bilgisi, tıbbi deontoloji, sekreterlik teknikleri, hastalıklar bilgisi, hastane bilgi yönetim sistemleri ve seçmeli dersler bulunmaktadır. 
2. yılında: Tıbbi Dokümantasyon, Halkla İlişkiler, hastane uygulaması, bilgisayar bilgisi, kompozisyon derslerinin yanında seçmeli dersler de bulunmaktadır. 

Hastane arşivlerinin mimari yapıları, raf düzeni, dosyalama usulleri, ındexleme usulleri, depolama usulleri, arşiv malzemesinin zararlılara karşı korunması, arşiv bütçesinin hazırlanması, hastanelerde bulunması gereken tıbbi kayıt komisyonlarının sekreterya hizmetlerinin nasıl yapılması gerektiği konularında da teorik ve pratik çalışmalar yapılmaktadır.
Uygulama derslerinde dikte cihazlarının nasıl kullanıldığını, bilgisayarda Windows ve windows altında çalışan programları özellikle access, word ve write programlarını öğrenir.
 Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön lisans diploması ve “Tıbbi Dokümantasyoncu ve Sekreter” unvanı verilir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Üniversite hastaneleri, devlet hastaneleri, sağlık ocakları, özel hastane ve kliniklerde, özel muayenehane hekimliklerinde, tıbbi yazılım (tıbbi dergi, bülten, abstrak vb.) şirketlerinde, medikal malzemenin satış ve tanıtım işlerinde, ambulans şirketlerinde görev alabilirler.
Halen kadro sorunu olmakla birlikte, sağlık alanında bu konuda yetişmiş elamanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Kadro sorununun da gelecekte çözüleceği ümit edilmektedir. Ayrıca sayıları gittikçe artan özel hastanelerde de iş bulma şansı artmaktadır.
Hastanelerde tıbbi kayıtları, defterleri tutanların doktorlar ve özellikle hemşireler oldukları göz önüne alındığında, bu görevi yapacak tıbbi dokümantasyoncu ve sekreterlerin yetişmeleri halinde yüzbinlerce elemana ihtiyaç olacağı ortadadır.
Özel sağlık kuruluşlarında sekreter, arşivist, istatistik memuru olarak çalışabildikleri gibi ilaç tanıtım firmalarında da görev yapabilirler. Çok iyi bilgisayar bilgisi ile donatılmış olmaları ve on parmak daktilo bilmeleri tıbbi yazılım büroları tarafından çok aranan eleman olmalarını sağlamaktadır. Özel muayanehane hekimlerinin hasta randevu işlerini takip etmekte, doktorların bilimsel çalışmalarında yardımcı olmaktadırlar.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince, hastanelerin döner sermaye, vakıf gibi kuruluşları ile özel sağlık kuruluşlarında gece ve hafta sonu çalışmalarına katılmak suretiyle ek bir gelir elde edebilirler. Ayrıca, mezuniyet sonrası ödemek koşuluyla Kredi ve Yurtlar Kurumu'ndan "Öğrenim ve Harç Kredisi" alınabilir.
Tıbbi dokümantasyoncu ve sekreter olarak Sağlık Bakanlığı ve üniversiteler bünyesinde bir kadro bulunmamaktadır. Bu nedenle mezunların hastane ve sağlık kuruluşlarında çalışabilmeleri için yapılacak Devlet memurluğu sınavına girerek başarılı olmaları gerekmektedir. Sınavda başarılı olmaları halinde, memur veya daktilograf kadrolarında l0. derecenin 2. kademesinden göreve başlarlar. Devlet Memurları Yasasına göre göreve başladığı yıl (ortalama asgari ücretin 2 katı düzeyinde maaş + yan ödemeler + döner sermayeden pay alırlar) l0. derece memur maaşından ücret alırlar. Son zamanlarda sağlık teknikeri kadrosuna atananlar da vardır.

MESLEKTE İLERLEME
“Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik” programını bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları taktirde; Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sağlık İdaresi lisans programına dikey geçiş yapabilirler.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik bölümünden mezun olanlar hastane ve benzer kuruluşlarda idari memur olarak göreve başlarlar. Mesleki başarı ve deneyimlerine göre de büro şefliğine (İdari ve Teknik İşler, Kütüphane ve Dokümantasyon işleri vb.) yükselebilirler.










Turizm Rehberliği Bölümü Nedir Tanıtımı



Turizm Rehberliği programının amacı, ülkemizdeki tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberlerini yetiştirmektir. Turist rehberleri, turist bölgelerde turizm bürolarına bağlı olarak çalışabilirler ya da Turizm Bakanlığına bağlı kurumlarda görev alabilirler.
Programın Amacı: Turizm rehberliği programının amacı, ülkemizin tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberlerini yetiştirmektir.
Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Turist rehberliği programında, yabancı dil, güzel sanatlar, genel turizm bilgisi, coğrafya, tarih, mitoloji, arkeoloji, folklor, turist rehberliği gibi meslek dersleri, dersler okutulmaktadır.
Gereken Nitelikler: Turizm rehberliği programına girmek isteyen kişilerin, normalin üstünde bir akademik yeteneğe özellikle akıcı bir dille konuşabilme yeteneğini, güçlü bir belleğe ve ikna gücüne sahip, seyahat etmekten hoşlanan kimseler olmaları beklenir.
Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Turizm rehberliği programını bitirenlere “Turist Rehberi” ünvanı verilmektedir. Turist rehberleri, turistik bölgelerdeki turizm bürolarında ya da müzelerde görev alırlar; yerli ve yabancı turistlere ülkemizin kültür varlıklarını ve tabiatını tanıtırlar. Turist rehberleri, ören yerlerinin, müze, saray gibi kültür varlıklarının bulunduğu yerleri gezdirir ve buraların tarihi geçmişi ve halihazır özellikleri hakkında açıklamalar yapar.
Çalışma Alanları: Turist rehberleri, turistlik bölgelerde turizm bürolarına bağlı olarak çalışabilirler ya da Turizm ve Tanıtma Bakanlığına bağlı kurumlarda görev alabilirler.
Turizm Rehberliği Nedir, Turizm Rehberliği Ne İş Yapar, Turizm Rehberliği Maaşları, Turizm Rehberliği İş İmkanları, Turizm Rehberliği İş Çalışma Alanları, Turizm Rehberliği Mesleği Hakkında Bilgiler, Turizm Rehberliği Bölümünün Geleceği, Turizm Rehberliği Bölümünü Seçecek Olanlarda Nasıl Özellikler Olmalı, Turizm Rehberliği Bölümü Tercih Edilir mi, Turizm Rehberliği Tanıtımı, Turizm Rehberliği Kazanç Durumu ve İş Olanakları, Meslek Rehberi, Turizm Rehberliği Mezunları Ne İş Yaparlar , Turizm Rehberliği Mezun Olduktan Sonra İş İmkanı Nerede Çalışırlar, Turizm Rehberliği İş Bulma Durumu











Hiç yorum yok: